Page 17 - Numero 89
P. 17
CARACTERS 89definitiva 1-1:maqueta 39. 4.qxd 8/5/20 18:39 Página 17
Como todos nosotros, poeta precario, Revista 2) El segon volum (2020) havia d’em-
trabajas de lo que caiga del cielo. prar el «llenguatge sonor», la qual cosa
Poetry Spam es materialitzarà en un disc d’electro-
MIQUEL ROSSy, Poetry Spam [Volum 1]
vers, on els poemes es recitaran amb
música electrònica. Per això, creàrem
Una nit, a finals de febrer de 2019, una convocatòria per a un conjunt de
em va telefonar. Més o menys per aque- músics i poetes que han enviat el seu
lla època Ausiàs March agonitzava en material i que darrerament han
un llit, tement el seu ingrés a l’infern. Jo col·laborat per crear un número de
no vivia a l’infern. Vivia a la platja de dir, que no tinguera l’oportunitat de for- poesia alternatiu. Aquest Vo um 2 serà
l
Gandia, que a l’hivern és un escenari mar part del cicle de poder que repre-
senta la societat literària. Decidírem, de lliure descàrrega i romandrà publi-
postapocalíptic. Tres quilòmetres de fin- llavors, crear una obra col·lectiva en cat a Spotify, Soundcloud o youTube
ques humides i desocupades. En aquell l’estiu de 2020, i es presentarà a dife-
escenari em dedicava a escriure poe- tres actes, una obra de cambra, un pro- rents raves i festes alternatives tant a
mes, esperant, com diu Miquel Rossy, jecte que aglutinara totes les possibili- València com a Catalunya i les Illes.
tats dels espais digitals amb tres úni-
que caiguera del cel alguna oferta de
feina. A les nits eixia al balcó de casa ques publicacions, al llarg de tres anys 3) El tercer volum (2021), llavors,
i escoltava la mar en l’obscuritat mentre (2019-2020-2021) i en tres llenguat- emprarà el «llenguatge audiovisual».
mantenia llarguíssimes converses telefò- ges virtuals, diferents respectivament Per tant, parlem d’una pel·lícula, un
niques amb Juma Barratxina, que vivia (visual, sonor i audiovisual). Encara film estructuralment poètic, és a dir, un
a Matadepera. Parlàvem, sobretot, de que no soc un entusiasta de la lògica llargmetratge on intervindran almenys
hegeliana, vaig pensar que aquest tri-
poesia. Crec que els dos travessàvem ple moviment podria funcionar. Molt quatre directors, els quals hauran de
moments vitalment difícils. Una d’aque- transformar al llenguatge audiovisual
lles nits em va telefonar quan eixia de resumidament, exposaré ací l’aposta els textos que els poetes enviaran a la
treballar d’una presó de dones a de la nostra revista: revista. El format, com ocorre amb els
Barcelona. Crec que estava molt mala- volums primer i segon, consistirà en
ment, no recorde per quin motiu. 1) El primer volum (2019) havia una convocatòria on els poetes
d’emprar el «llenguatge visual», així
Recorde que em digué: «Joan, estic que decidírem publicar-lo en una podran enviar lliurement les seues
escrivint poesia social.» Pocs dies des- obres; aquestes seran interpretades
prés —potser ja el tres de març— vaig xarxa social. Per això triàrem Tumblr, recíprocament pels directors i directo-
una xarxa on els textos van barrejats
emprendre dos viatges desesperats amb el material GIF (que substitueix la res (tal com en el segon volum han fet
amb un destí a la vegada nefast i afor- els DJs). El film també serà publicat a
il·lustració) i on també tenen una certa
tunat: un fou l’escriptura del poemari elasticitat, ja que poden «compartir-se» les xarxes, probablement, a finals de
Camelot, o la poesia social, que es per separat en altres xarxes socials. 2021.
pogué publicar a Bromera; l’altre fou la Aquest primer número ha sigut publicat
creació de la Poetry Spam: Revista anti- en octubre de 2019 a l’enllaç següent: En l’actualitat, hem aconseguit que
poètica de treballadorXs precariXs i més de 70 poetes i músics (200 obres)
<https: //revistapoetryspam. tumblr.
desocupaXs. Parlaré ara del segon. com/>. ens envien les seues propostes per
Amb Juma Barratxina consideràrem participar al Volum 2. No hi haurà un
la creació d’un espai on poguérem quart volum, perquè, en poques
publicar els textos de poetes paraules, sols hem volgut fer
com nosaltres; poetes amb tot un punt de trobada per als
el vent en contra, sense recur- poetes d’una generació per-
sos per dur endavant la seua duda, transparent. Però, pot-
obra; poetes que escrigueren ser, tota generació és trans-
en hores de feina, sense pos- parent. Som, en definitiva,
sibilitats d’arribar a tocar la una falla que espera el seu
societat literària, de ser per- foc. No comptem amb cap
cebuts. Ara per ara, crec que suport institucional i no hem
el mateix material del qual es vingut a instal·lar-nos. Els
nodreix la literatura per ata- volums de la Poetry Spam no
car el cor del temps (l’idioma) es poden comprar, però tam-
també podria tindre aquesta poc no es poden ocultar.
última característica. Volíem Potser un dia, fins i tot, desa-
plantejar una aposta per tro- pareixeran, com desaparei-
bar les veus dels poetes que xerà tota la literatura que hi
escriuen, també a la desespe- ha. És, com la resta de tre-
rada, en un territori comú. balls literaris, un crit més
Però al mateix temps també contra la desaparició.
volguérem que aquest espai 17
no poguera instal·lar-se, és a Joan Deusa